چه میخواهید یاد بگیرید. در کادر زیر تایپ کنید و دکمه جستوجو را کلیک کنید. اتوکدپدیا شما را در یادگیری همراهی میکند

نحوه باز کردن نقشه در اتوکد چگونه است؟

استفاده از تمپلیت ها

نحوه ایجاد فایل متریک در اتوکد چگونه است؟

در این قسمت نحوه ساختن شیت جدید به صورت متریک توضیح میدیم. معمولا شروع هر پروژه ای از اینجا شروع می شود.

برگردان فارسی : Template   = نمونه

بعد از باز کردن برنامه اتوکد و کلیک بر روی ایکون برنامه در سمت چپ بالا کلیک کرده و NEW را انتخاب کنید و یا از نوار بالایی بر روی شکل مشخض شده در شکل زیر کلیک کنید. به شکل زیر توجه کنید.

روش سوم برای بازکردن یک فایل جدید. کلید میانبر Ctrl + N  میباشد. بعد از کلیک پنجره ای از نمونه های پیش فرض  برای شما نمایش داده می شود. به شکل زیر توجه کنید.

البته نیازی حتما فایل نمونه را انتخاب کنید. شما میوانید فلش سمت راست دکمه Open کلیک کرده و یکی از گذینه های Open with no  template Imperial  – Open with no template Metric   را انتخاب کنید.

اگر نرم افزار اتوکد نتوانست به صورت خودکار پوشه نمونه ها را پیدا کنید باید به صورت دستی در این پنجره به ادرس زیر مراجعه کنید.

C:\Users\[PROFILE]\AppData\Local\Autodesk\AutoCAD 2013 – English\R19.0\enu\Template

[PROFILE] = مقدار آن برابر با اسم USER سیستم شما است

AutoCAD 2013 – English\R19.0\ = اگر نسخه های دیگر نصب کرده باشید نام آن نسخه مشاهده میشود.

 

به صورت پیش فرض acad.dwt  را انتخاب کرده تا کاغذ برای ترسیم نمایش داده شود.

شاید شما بخواهید تنظیمات ظاهر نرم افزار را به صورت اختصاصی طراحی کنید. در این زمان است که شما باید فایل dwt  برای خودتان بسازید.

برای ساخت فایل نمونه جدید در اتوکد ابندا فایل acad.dwt را از منو اصلی باز می کنیم. ویرایش های مورد نظر را در محیط اتوکد انجام می دهیم. ( مثلا اضافه کردن نوار ابزار های مختلف و داشتن کادر کاغذ و …. )

برای مثل شاید شما بخواهید شبکه Grid در موقع بازکردن غیر فعال باشد. بعد از غیر فعال کردن آن فایل را Save as  می گیریم و نام جدید برای آن انتخاب می کنیم. بر روی Save  کلیک می کنیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.