چه میخواهید یاد بگیرید. در کادر زیر تایپ کنید و دکمه جستوجو را کلیک کنید. اتوکدپدیا شما را در یادگیری همراهی میکند

تنظیمات افزایش سرعت اتوکد در کامپیوتر چگونه است؟

تنظیمات افزایش سرعت اتوکد در کامپیوتر چگونه است؟

یک از دغدغه اتوکد کاران که سیستم قوی برای کار با آن را ندارد کند شده آن در نقشه های سنگین است. در این آموزش، به تعدادی از راه حل های  آنها می پردازد. ( البته افزایش سرعت کلی سیستم عامل در سرعت اتوکد تاثیر دارد که حوزه آموزش این درس نمی باشد.)

حداقل پردازش ممکن در هنگام لود برنامه؟؟؟

همه علاقه مند هستند که سیستمی بهینه در سرعت و کاریی داشته باشند. ما می توانیم یه سری از پردازشها را در هنگام لود اولیه اتوکد غیر فعال کنیم. البته ما فقط آنهایی که به کارایی اتوکد لطمه نمی زنند را بررسی می کنیم.

غیر فعال کردن موارد هنگام لود اتوکد

speed Up in configuring AutoCAD

این صفحه را splash screen می نامند. برای غیر فعال کردن آن کافی است بر روی فایل اجرای اتوکد در دسکتاپ کلیک راست کرده و properties را انتخاب کنید  و در تب shortcut مقدار /nologo را از انتهای بخش target قرار دهید و سپس ok کنید.

 

غیر فعال کردن ساختن اتوماتیک نقشه جدید

زمانی که شما وارد نرم افزار می شود به صورت پیش فرض فایل 1drawing برای شما از بخش template  ها فراخوانی می شود. می توانید این بخش را غیر فعال کنید. برای تغییر این تنظیم عبارت startup را تایپ کنید و اینتر را بزنید و پیغام که ظاهر میشود مقدار 1 را وارد کنید و دوباره اینتر بزنید.

 

غیر فعال سازی پنجره info Center 

این بخش که با توجه به تحریم های ایران غیر فعال است به برنامه های Autocad Exchange, AutoCad360  متصل می شود، می توان غیر فعال کرد. برای غیر فعال کردن آن می بایسیتی از قسمت ریجیستری سیستم عامل اقدام کنید. که در پست چگونه info center اتوکد را غیر فعال کنیم آمده است.

در روش رجیستری مواظب باشید که اشتباهی پیش نیاید زیرا ممکن است باعث لود نشده اتوکد شود.

  • Drafting Settings

داشتن تعداد زیادی تنظیمات مربوط به استایل و شمایل ظاهر اتوکد که کاربردی ندارد باعث کاهش سرعت اتوکد می شود.

Dynamic Input

خاموش کردن قسمت ورود داده ها به صورت شناور باعث افزایش سرعت اتوکد می شود. کلید سریع فعال یا غیر فعال سازی آن کلید F12 کیبرد است.

کاربرد dynamic input چیست؟

Quick Properties

این قسمت زمانی که شکلی را انتخاب می کنید اطلاعاتی در مورد آن به صورت شناور به شما نشان می دهد. اگر سیستم بسیار ضعیفی دارید می توانید این قسمت را هم غیر فعال کنید.  به صورت اجمالی این دستور توسط کلید های میانبر Ctrl + Shift +P فعال یا غیر فعال می شود.

تنظیمات quick Properties اتوکد چه کاربردی دارد؟

Selection Cycling

این سیستم باعث می شود که زمانی خطوطی بر روی هم قرار دارند اتوکد به ما هشدار دهد تا خط های شبیه هم و بر روی هم نداشته باشیم. بهتر است این کار را به صورت دستی انجام دهید تا فضای آزاد تری برای پردازش قسمت های مهمتر اتوکد داشته باشیم. این دستور با Ctrl + w فعال و غیر فعال می شود.

ابزار های استاتوس بار اتوکد شامل چیست؟

Live/Quick Preview

این قسمت پیش نمایش از کار در حال اجرا را به شما نشان می دهد. که این خصیصه از اتوکد 2013 به بعد فرا گیر شده است.

Hatch

غیر فعال کردن پیش نمایش اتوماتیک هاشور زدن اتوکد. این دستور کلا خیلی سنگین است و در سیستم های قدیمی ممکن است زمان زیادی صرف هاشور زدن شود. برای غیر فعال کردن این خصیصه می توانید از دستور HPQUICKPREVIEW تایپ کرده اینتر کنید و سپس off  را تایپ کنید و اینتر کنید.

Command Line

خط فرمان اتوکد 2013 به بعد یه صورت نیمه شفاف شناور دیده می شود. بهتر است آن را به سمت پایین بکشید تا به حالت اتوکد های قبلی خط فرمان کاملا در زیر نقشه دیده شود.

 

Purge

بهینه سازی نقشه و کم حجم کردن فایل اتوکد باعث افزایش سرعت اتوکد می شود. به صورت کامل قبلا در نحوه کاهش حجم فایل اتوکد توضیح داده ایم.

روش های دیگری هم وجود دارد که می تواند سرعت نرم افزار را افزایش دهد ولی این به شما بستگی دارد که کدام خصیصه را فعال یا غیر فعال می کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.